Op zoek naar een gemakkelijk en een snel gerecht? Ben je bovendien een liefhebber van vis? Zalm is niet alleen erg smaakvol, maar bevat ook veel eiwitten, omega-3 vetten en zit boordevol vitamine D. Omega-3 en vitamine D bezitten veel voordelen voor een gezond en fit lichaam. 

Ingrediënten voor 2 personen:

Het hoeft niet moeilijk te zijn om een heerlijke zalmfilet op tafel te toveren en het volgende recept is daar het bewijs van. Het enige wat je naast de ingrediënten nodig hebt is een oven (met bakplaat) en bakpapier.

  • 2 zalmfilets (circa 140 gram per stuk)
  • 200 gram sperziebonen
  • tros cherrytomaten
  • 1 citroen
  • 2 teentjes knoflook
  • handjevol pecannoten (optioneel)
  • teriyaki saus
Voedingswaarde

Met dit recept krijg je per persoon in totaal 586 calorieën binnen, waarvan 40 gram eiwitten, 39 gram koolhydraten en tot slot 30 gram gezonde vetten.

Voorbereiding: wassen en snijden

De voorbereiding stelt niet veel voor, het enige wat je nodig hebt is 5 minuutjes. Maak de sperzieboontjes schoon en snij de puntjes eraf. Vervolgens snij je de citroen in 5 à 6 plakjes. Leg het keukenmesje nog niet neer: de teentjes knoflook moeten ook nog in grove plakjes gesneden worden.

De oven

Leg een vel bakpapier op de bakplaat. Invetten is niet nodig. Vervolgens verdeel je de boontjes, de cherrytomaten (mag met tak), de pecannoten en de plakjes knoflook over het bakpapier en leg je de zalmfilets en de citroenschijfjes bovenop. Als laatste voeg je een scheut teriyaki saus toe. Nu is het tijd om de oven de rest van het werk te laten doen. Plaats de bakplaat in de oven en laat het geheel 17 tot 20 minuutjes op 200 graden bakken.

Tot slot

En voilà, de zalm is ready. Een gemakkelijke en vooral lekkere maaltijd binnen 25 minuutjes op tafel. Geniet er van!