Creatine is misschien wel het meest onderzochte supplement ter wereld. In tegenstelling tot vele andere dure supplementen kent het een heel scala aan onderzoeken welke de effectiviteit van het supplement bevestigen.

Wat is creatine en wat doet het?

Creatine bevindt zich in het hele lichaam. Het overgrote deel (ongeveer 95%) wordt opgeslagen in de spieren. Het is een lichaamseigen stof welke wordt aangemaakt in de lever en nieren. Het helpt extra energie te transporteren naar de spiercellen, waardoor het langer duurt voordat de spier verzuurt en / of vermoeid raakt. Hierdoor kan je met name bij krachttraining net iets meer uit je training halen. Door de positieve werking zie je creatine ook vaak terug in pre workout supplementen.

Er zijn verschillende soorten creatine, maar veruit de meest onderzochte en de meest gebruikte is creatine-monohydraat. Andere vormen zoals ethylester en Kre-Alkalyn hebben een andere samenstelling, maar zijn ondanks dat ze duurder zijn vaak minder effectief dan de ouderwetse monohydraat.

CreaPure® Creatine – Body & Fit

De CreaPure® Creatine van Body & Fit is een monohydraat in poedervorm. Deze versie van Body & Fit heeft drie grote voordelen, namelijk de prijs, de oplosbaarheid en als laatste de kwaliteit van het product. Creapure® is gepatenteerd door het Duits bedrijf AlzChem Trostberg GmbH en staat garant voor kwaliteit en zuiverheid. De poeder is zeer fijn en nagenoeg smakeloos, waardoor de CreaPure® Creatine gemakkelijk in te nemen is met water of een vruchtensapje. Als laatste is de prijs van Body & Fit een groot voordeel: voor 500 gram betaal je gemiddeld € 14,90.

Hoe in te nemen?

Een hardnekkige fabel is de zogenoemde oplaadfase. Deze opbouwfase komt neer op een inname van 20 gram verdeeld over de dag, een hele week lang. De gedachte hierachter is dat de spier eerder verzadigd raakt. Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek welke deze theorie ondersteund. Daarnaast is het een feit dat je lichaam maar een beperkte hoeveelheid op kan nemen. Alles wat het lichaam niet op kan nemen verdwijnt in het toilet. Het advies is om 3 tot 5 gram creatine per dag te nemen met water of met een vruchtensap.

Wil jij op de hoogte blijven van de beste producten en de laatste reviews? Meld je aan en ontvang automatisch een berichtje!